مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 08:202021-05-02پزشكي

ریحان، پادشاه گیاهان


ریحان یکی از انواع گیاهان است که خواص دارویی بالایی داشته و به نوعی آن را پادشاه گیاهان می نامند.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس گیاه پزشکی گفت: ریحان یکی از انواع گیاهان است که خواص دارویی بالایی داشته و به نوعی آن را پادشاه گیاهان می نامند.

سارا عالی زاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که در کل 35 نوع متفاوت ریحان در شکل و اندازه های مختلف وجود دارد، اظهار کرد: یک نوع آن ریحان مقدس است که نسبت به انواع دیگر ویژگی های درمانی قدرتمندی دارد.

وی با اشاره به این که تا امروز حداقل شش نوع اسانس مختلف از دانه ها، ریشه، برگ ها و ساقه ریحان مقدس استخراج شده، عنوان کرد: گیاهی ضدالتهاب، ضدباکتری و دارای خواص آداپتوژن قوی است که بدن را برای غلبه بر اضطراب و بیماری ها تقویت می کند.

عالی زاده با بیان این که بنابر مطالعات علمی، ریحان ویژگی های ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی و کاهنده درد دارد، تصریح کرد: این گیاه ضدسرطان، تب بر، پیشگیری کننده دیابت، حافظ کبد و رگ های خونی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، همچنین با آن می توان محلولی ضداضطراب تهیه کرد.

این کارشناس گیاه پزشک با اشاره به این که ریحان حاوی اسانس های روغنی فرار مملو از آنتی اکسیدان است که آب گریزند، بیان کرد: به این معنا که در آب حل نمی شوند و آن قدر کوچک و سبک هستند که از هوا و منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریحان، پادشاه گیاهان

ریحان، پادشاه گیاهان