مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 02:502021-05-01دانش

محصول پیش بینی ریسکهای آب و هوایی بومی شد/ شناسایی 8 پدیده خطرناک جوی


محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سامانه ای برای پیش بینی ریسک آب و هوایی شدند که تا پایان تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

- یاسر ابراهیمیان قاجاری رییس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از تصادفات جاده ای، رویدادهای مرتبط با آب و هوا، مهمترین عامل درگیری نیروی های امدادی در طول سال و در اکثر نقاط کشور به شمار می روند.

وی افزود: از آنجا که تصادفات جاده ای، خود نیز تا 25 درصد متأثر از عوامل جوی است، بنابراین ضرورت دسترسی به اطلاعات دقیق، محلی و هوشمند از آب و هوا و ریسک های مرتبط با آن، یک ابزار بسیار ضروری برای نیروهای سازمان امداد و نجات هلال احمر به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در همین راستا یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سامانه توسعه ژئواینفورماتیک هواشناسی شد تا بستری از داده های جوی با رزولوشن بالا و در بر بستر GIS طراحی کند، گفت: این سامانه نمونه خارجی دارد ولی در حال حاضر داده های داخلی این سامانه به روز نمی شود.

ابراهیمیان با بیان اینکه در طراحی این سامانه 3 نکته مد نظر قرار گرفته شده است، ادامه داد: ارائه داده برای تمامی نقاط جمعیتی قابل ملاحظه با محوریت حفظ جان در اولویت اول از مواردی است که در طراح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصول پیش بینی ریسکهای آب و هوایی بومی شد/ شناسایی 8 پدیده خطرناک جوی

محصول پیش بینی ریسکهای آب و هوایی بومی شد/ شناسایی 8 پدیده خطرناک جوی