مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-05-01سياسي

پشت پرده های استراتژیک پاستور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بعد از افشای فایل صوتی مصاحبه جنجال برانگیز وزیر خارجه و واکنش های فراوانی که صورت گرفت استعفا یا به تعبیری برکناری حسام الدین آشنا از ریاست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، - برابر با آنچه که در سایت مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری آمده است این مرکز مسؤول انجام مطالعات و پژوهش ها و ارائه طرح ها و پیشنهاد های جامع مرتبط با استراتژی ملی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و سیاست خارجی با رعایت سیاست های کلی نظام است.

تاسیس این مرکز به دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی برمی گردد و البته آن زمان، نام آن مرکز تحقیقات استراتژیک بود و موسوی خویینی ها از سال 68 تا 71 ریاست این مرکز را به عهده داشت.

مرحوم هاشمی در اولین دوره ریاست جمهوری سعی می کرد به هر کدام از افراد منتسب به جریان های راست و چپ، مسؤولیت هایی در گوشه و کنار دولتش بدهد.

منتها آن موقع براساس این سهمیه بندی، عمده مسؤولیت های اجرایی در دولت به چهره های وابسته به کارگزاران و فعالان جناح راست رسید و سهم چپ ها در آن مقطع، تجمع و تمرکز در مرکز تحقیقات استراتژیک بود تا به کار های علمی و پژوهشی بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده های استراتژیک پاستور

پشت پرده های استراتژیک پاستور