مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 07:502021-04-29اقتصادي

تصفیه خانه سد سرنی میناب افتتاح شد


رییس جمهوی در شصت و پنجمین پویش هر هفته الف- ب- ایران دستور افتتاح سد سرنی میناب واقع در شرق هرمزگان را صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید حسن رضوی ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح تصفیه خانه سد سرنی در میناب گفت: تصفیه خانه سرنی ، یکی از پروژه های مهم ملی و آخرین بخش از طرح سد سرنی و سامانه انتقال و تصفیه خانه بوده که برای احداث آن، مبلغ 330 میلیارد ریال و 15 میلیون یورو از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی هزینه شده است.

رضوی افزود: این طرح با هدف تامین و ارتقای کمی و کیفی آب شرب منطقه احداث شده و با اتمام عملیات اجرایی آن، هم اکنون آب تصفیه شده جهت مصارف مردم منطقه آماده تحویل شده است.

وی ادامه داد: این تصفیه خانه که در شهرستان میناب واقع شده، دو مترمکعب بر ثانیه ظرفیت دارد و شامل فرآیندهای اصلی هوادهی، زلال سازی، فیلتراسیون، کلراسیون و شناورسازی هوای محلول (Dissolved Air Flotation) است.

مدیرعامل شرکت توسعه مناب آب و نیروی ایران اظهار داشت: طرح یاد شده پنجاهمین تصفیه خانه ایجاد شده هزینه شد در دولت تدبیر و امید است که در سه بخش از سال 96 تا کنون به انجام رسیده است.

رضوی یاد آور شد: اولین بخش سد سرنی و خط انتقال آن در سال 96 بود، سال 98 ساخت تصفیه خانه آغاز شد و هم اکنون بهره برداری رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصفیه خانه سد سرنی میناب افتتاح شد

تصفیه خانه سد سرنی میناب افتتاح شد