مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-04-29سياسي

آسیب های جدی و عمیق کرونا


از آن روز که ویروس کرونا که بعدها به عنوان کووید-19 نامیده شد، اولین قربانیانش را از میان شهروندان چینی انتخاب کرد! نزدیک 15 ماه می گذرد؛ شاید آن روز کمتر کسی فکر می کرد این تک یاخته میکروسکپی، - ایسنا/فارس از آن روز که ویروس کرونا که بعدها به عنوان کووید-19 نامیده شد، اولین قربانیانش را از میان شهروندان چینی انتخاب کرد! نزدیک 15 ماه می گذرد؛ شاید آن روز کمتر کسی فکر می کرد این تک یاخته میکروسکپی، عالمگیر شده و آسیب های عمیق جسمی و روحی بر انسان و ابعاد مختلف زندگی جوامع بشری برجای گذارد.

اکنون یکسال و اندی از آن روزیکه دستکش، ماسک و موادضدعفونی کننده، جزو ملزومات شخصی هر یک از شهروندان در سراسر جهان، قرار گیرد، می گذرد، اما همه این لوازم ضروری و آنچه که به عنوان بندهای پروتکل های بهداشتی، مدام تکرار و تکرار شده و در راس آن خانه نشینی، تنها از آلوده شدن جسم به ویروس پیشگیری می کند و هیچکدام راهکاری برای پیشگیری از اثرگذاری کووید-19 بر بعد روانی انسان و جامعه انسانی محسوب نمی شود.

این روزها حتی آنهایی که با شنیدن نام روانشناس و روانپزشک، سریع در موضع دفاعی قرار گرفته و واکنش های گاه سخت نشان می دادند، متوچه اهمیت دانش و صاحبان تخصصی شده اند که می توانند در حفظ و ارتقاء سلامت روان آنان، کمک کننده باشند؛ متخصصانی که نه تنها در زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های جدی و عمیق کرونا

آسیب های جدی و عمیق کرونا