مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 03:152021-04-28ورزشي

«بوشهر»، دروازه فوتبال ایران+عکس


کارشناسان و صاحب نظران فوتبال بر این اعتقاد هستند که حضور انگلیسی ها پیش از اکتشاف نفت در ایران و حضورشان در بوشهر ورزش فوتبال به عنوان سرگرمی رایج بوده است.

- خبرگزاری فارس - بوشهر، محمدرضا زائری: بیشتر مردم بوشهر مدعی هستند اولین چاه نفت در شهر دالکی استان بوشهر حفاری شد ولی چون نتیجه انگلیس ی ها به ایران و شهر بوشهر آمده است.

در این میان برخی محققین بر این باورند که با فوران اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجد سلیمان و شعله ور شدن جنگ خانمانسوز اول جهانی در سال هزار 914 میلادی فوتبال نیز به مسجد سلیمان آورده می شود.

برای بهتر روشن شدن این موضوع نظر و گذری به اظهارات برخی صاحب نظران این امر خواهیم داشت که در ادامه گزارش می خوانیم.

استارت فوتبال  ایران توسط انگلیسی ها در بوشهر خورد کتاب خوزستان، قلب فوتبال ایران اثر سید هاشم شبیبی در این خصوص می گوید: اولین توپ فوتبال در بوشهر توسط انگلیسی ها به زمین خورده است و بعد از اکتشاف نفت در مسجد سلیمان فوتبال از بوشهر به این شهر نفتی می رود و در آنجا نظام مند می شود و شکل و انسجامی حقیقی به خود می گیرد.

شبیبی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: فوتبال پس از بنادر کشور در تهران نیز اولین بار توسط انگلیسی های مقیم ایران راه انداخته شد که در سال هزار و 907 وزیر مختار انگلیس به منظور ایجاد حس رقابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بوشهر»، دروازه فوتبال ایران+عکس

«بوشهر»، دروازه فوتبال ایران+عکس