مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 14:002021-04-28پزشكي

آموزش مهارت های زندگی تنش های شغلی را کاهش می دهد


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آموزش صحیح مهارت های زندگی به زوجین، از بروز مشکلات زناشویی و اختلافات خانوادگی، به میزان قابل توجهی پیشگیری می کند.

- زهرا امینی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ریشه بسیاری از اختلافات زناشویی، ناآگاهی زوجین از نحوه مواجهه با مشکلات و مسائل زندگی خانوادگی است، اظهار داشت: دوره های آموزشی پیش از ازدواج فرصت مناسبی برای تعلیم زوجین است که اگر مورد بازنگری قرار گرفته و محتوای آموزشی آن غنی سازی شده و شیوه ارائه مطالب نیز خلاق و مفرح شود، می تواند از بروز بسیاری از اختلافات زناشویی در سال های ابتدایی زندگی پیشگیری کند.

وی مهارت های زندگی را مجموعه توانایی های روانی، اجتماعی و رفتاری برای مواجهه با چالش های متنوع زندگی و حفظ سازگاری و سلامت روانی خود و اطرافیان برشمرد و تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی، این مهارت ها را در 10 فصل طبقه بندی کرده که بسیاری از کشورها از همان سال های نخستین آموزش رسمی در مدارس به تعلیم آنها به دانش آموزان می پردازند که حاصل آن کاهش مشکلات خلقی و تنش های بین فردی و افزایش بهداشت روانی جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعتیاد را یکی از آسیب ها و ناهنجاری های شایع اجتماعی که سلامت فرد و جامعه را به مخاطره می اندازد و بنیان خانواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش مهارت های زندگی تنش های شغلی را کاهش می دهد

آموزش مهارت های زندگی تنش های شغلی را کاهش می دهد