مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-04-27سياسي

نخستین مزرعه تحقیقاتی کشت و برداشت گل محمدی پیام نور احداث شد


نخستین مزرعه تحقیقاتی کشت و برداشت گل محمدی در مرکز رفسنجان دانشگاه پیام نور احداث شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نخستین مزرعه گل محمدی با هدف استفاده از ظرفیت های دانشگاه و درآمدزایی و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان در مرکز رفسنجان دانشگاه پیام نور احداث شد.

فاز اول نخستین مزرعه تحقیقاتی کاشت و تولید گل محمدی در مرکز رفسنجان با هدف استفاده از ظرفیت های دانشگاه و درآمدزایی و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان احداث شد.

مهرابی در مراسم احداث مزرعه تحقیقاتی گل محمدی با اشاره به اهداف دانشگاه در حوزه توانمند سازی و ایجاد روحیه کارآفرینی و درآمدزایی و با توجه به مسأله کم آبی در مناطق جنوبی ایران، گفت طرح توجیهی کشت گل محمدی که گیاهی بسیار مقاوم به کم آبی بوده و در خاک های با بافت متوسط، سنگین، سنگلاخی و سنگریزه دار به راحتی می روید، تهیه شده و پس از انجام مقدمات لازم عملیات اجرایی فاز اول آن با کاشت حدود 200 بوته گل، گلخانه ای آغاز شده است.

رییس مرکز رفسنجان از توسعه این طرح پس از تکمیل طرح تحقیقاتی و بالا بردن سطح زیر کشت در زمینی به مساحت حدود 10000 متر مربع در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

لازم به ذکر است مصرف گلاب این نوع گل در ایران و کشورهای همسایه رایج است و در کشورهای اروپایی از اسانس گل محمدی در صنعت عطرسازی، صنعت لوازم آرایشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین مزرعه تحقیقاتی کشت و برداشت گل محمدی پیام نور احداث شد

نخستین مزرعه تحقیقاتی کشت و برداشت گل محمدی پیام نور احداث شد