مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 12:302021-04-25اجتماعي

فواید و کاربرد کود گوسفندی چیست؟


یک عضو هیئت علمی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: گوسفند یکی از حیاتی ترین منابع تأمین کننده پشم، شیر گوسفند، گوشت و حتی کود است.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: گوسفند یکی از حیاتی ترین منابع تأمین کننده پشم، شیر گوسفند، گوشت و حتی کود است.

محسن محمدی، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کود گوسفندی از دیرباز تاکنون توسط کشاورزان بسیار استفاده می شده است، با این حال می توان گفت گوسفند یکی از حیاتی ترین منابع تأمین کننده پشم، شیر گوسفند، گوشت و حتی کود است.

وی ادامه داد: کودهای حیوانی جزو آن دسته از مواد آلی هستند که از گذشته تاکنون برای تقویت خاک بسیار استفاده شده و در این بین با وجود اینکه این کود دارای سرعت تجزیه بالایی است بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

محمدی عنوان کرد: کود گوسفندی حاوی مقادیر زیادی از پتاسیم، کلسیم، روی، منگنز، آهن و گوگرد است که طبیعتا برای تقویت خاک های زراعی و رشد بسیاری از گیاهان مفید است.

این عضو هیئت علمی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان ادامه داد: به دلیل بالا بودن سرعت تجزیه کود گوسفند باید در مصرف آن احتیاط شود زیرا در صورت استفاده زیاد ممکن است گیاه را بسوزاند و از بین ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فواید و کاربرد کود گوسفندی چیست؟

فواید و کاربرد کود گوسفندی چیست؟