مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 15:052021-04-24بين الملل

تانک پیشرفته روسی به ربات مجهز شد


روسیه تانک تی 14 موسوم به آرماتا پیشرفته ترین تانک خود را مجهز به ربات کرد که می تواند آن را هدایت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سرگیی چمزوف مدیر کل سازمان دولتی فناوریهای پیشرفته روسیه موسوم به روس تخ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه1 در مورد تانک آرماتا که به ترمیناتور روسی معروف شده است گفت که این تانک می تواند با روبات هدایت شود و آزمایش با روبات با موفقیت انجام شد.

به گفته چمزوف، تانک آرماتا را هم خدمه و هم ربات می توانند هدایت کنند اما ربات نمی تواند با این تانک تیراندازی و شلیک کند و حتما انسان باید در این مورد تصمیم بگیرد.

ریانووستی نیز در گزارشی در این زمینه با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازدفترمطبوعاتی شرکت اورال واگن زاوود شرکت سازنده تانک آرماتا، اعلام کرد: آزمایش تانک آرماتا بدون سرنشین (با استفاده از روبات) با موفقیت انجام گرفت.

این تانک جدید که نسل سوم تانک ها محسوب می شود، از سال 2022 به ارتش روسیه تحویل خواهد شد.

تانک آرماتا ساخت روسیه به عنوان زرادخانه نابودکننده با زره 90 سانتی متری و توان شکافت دیواره فولادی به قطر یک متر، از سوی منابع نظامی غربی اوج توانایی و بسیار فراتر از تانک های این کشورها معرفی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، روسیه که تجربه جنگ جهانی دوم و پیشروی ارتش نازی تا 50 کیلومتری مسکو را دارد و هم اکنون نیز در مرزهای اروپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تانک پیشرفته روسی به ربات مجهز شد

تانک پیشرفته روسی به ربات مجهز شد