مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-04-23فناوري

شناسایی 140 مورد آلودگی به بدافزار و بات در فروردین ماه


گزارشی از 503 فراوانی رخدادهای رایانه ای در فروردین ماه سال 1400 منتشر شده و بیشترین فراوانی مربوط به آلودگی به بدافزار و بات بوده که بیشتر از 140 مورد را شامل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گزارشی از 503 مورد خدمت ارائه شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای) در فروردین ماه سال 1400 در گراف های زیر قابل مشاهده است.

خدمات ارائه شده شامل فراوانی و نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش های دریافت کننده این خدمات و نحوه مطلع شدن مرکز از این رخدادها است.

طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به آلودگی به بدافزار و بات، فیشینگ سایت های خارجی، شناسایی آسیب پذیری، فیشینگ سایت های داخلی، گزارش های خبری، درخواست مشاوره، افشای اطلاعات، دیفیس سایت، باج افزار و درخواست ارزیابی بوده است.

نحوه مطلع شدن مرکز ماهر از رخداد نیز در نمودار زیر آمده که نشان می دهد بیشترین آمار از طریق مراجع بین المللی به این مرکز رسیده است.

بیشترین اطلاع رسانی از طریق منابع داخلی به ترتیب از سامانه دانا، کارشناسان مرکز ماهر، گزارش آپاها، سامانه هوشیار، سامانه بینا، گزارش مردمی، سامانه تله بدافزار، گزارش بخش خصوصی، گزارش نهادهای حاکمیتی و افزونه ضدفیشینگ رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 140 مورد آلودگی به بدافزار و بات در فروردین ماه

شناسایی 140 مورد آلودگی به بدافزار و بات در فروردین ماه