مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 05:302021-04-22اقتصادي

کاشت گیاهان دارویی توسط بانوان روستایی مرودشت


کارشناس مسئول امور زنان مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از کشت پنج هزار متر گیاه دارویی کاسنی توسط بانوان روستایی در حومه این شهرستان خبر داد.

- معصومه بادانی پنجشنبه 2 اردیبهشت به خبرنگاران گفت: در اجرای این طرح برای یک نفر از بانوان به عنوان مجری فعال شده و برای سه نفر از بانوان نیز اشتغالزایی کرده است.

او با اشاره به اینکه در مرحله نخست برداشت ده تن کاسنی تر تولید شده است، بیان کرد: با احتساب سه مرحله برداشت، پیش بینی می شود 30 تن کاسنی تر تولید شود و محصول تولیدی بنابر هماهنگی های انجام شده به شهرستان های شیراز، برازجان و میمند ارسال می شود.

کارشناس مسئول امور زنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه برداشت محصول توسط زنان در سه مرحله انجام می شود، خاطرنشان کرد: مرحله نخست با هدف برداشت برگ و مصرف تازه خوری از اواخر فروردین ماه آغاز شده است.

بادانی یادآور شد: برداشت مرحله دوم در مرحله گلدهی و به منظور تهیه عرق کاسنی و برداشت مرحله سوم نیز به صورت بذری انجام خواهد شد.

او با اشاره به مصرف حداقل سموم و نهاده ها در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای نمونه برداری قبل از برداشت به منظور تعیین حد مجاز آلاینده ها توسط شرکت بازرسی نیز انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت گیاهان دارویی توسط بانوان روستایی مرودشت

کاشت گیاهان دارویی توسط بانوان روستایی مرودشت