مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 09:352021-04-21دانش

جایزه صمیمی برای پژوهش های برتر در حوزه نجوم و اخترفیزیک


انجمن فیزیک ایران قصد دارد به یاد و خاطره ی استاد صمیمی، جایزه ای را به کارهای پژوهشی شاخص در مقاطع تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) در حوزه نجوم و اخترفیزیک، - "جایزه صمیمی" برای پژوهش های برتر در حوزه نجوم و اخترفیزیک انجمن فیزیک ایران قصد دارد به یاد و خاطره ی استاد صمیمی، جایزه ای را به کارهای پژوهشی شاخص در مقاطع تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) در حوزه نجوم و اخترفیزیک، پرتوهای کیهانی، و کیهان شناسی اعطا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلال صمیمی (1319-1399 خورشیدی) استادِ برجسته ی اخترفیزیک ایران، عضو هیات علمی دانشگاه های مشهد و صنعتی شریف، و فارغ التحصیل دوره دکتری دانشگاه اکلاهاما و از پیشگامان پژوهش های پرتوهای کیهانی و اخترفیزیک انرژی های بالا در ایران بوده است.

فعالیت های پژوهشی دکتر صمیمی با همکاران بین المللی، ملی و دانشجویانش در حوزه پرتوهای گاما، منابع پرانرژی پرتوهای کیهانی در زمره فعالیت های درخشان پژوهشی دهه های گذشته فیزیک ایران است.

از جمله وی و همکارانش در سال 1358 خورشیدی موفق به کشف یکی از اولین کاندیداهای سیاهچاله ی GX 339-4 در کهکشان راه شیری شدند.

انجمن فیزیک درباره شرایط شرکت و نحوه انتخاب در این رویداد اعلام کرده است: این جایزه به فعالیت های پژوهشی برجسته ای که در داخل کشور و در حوزه های نجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه صمیمی برای پژوهش های برتر در حوزه نجوم و اخترفیزیک

جایزه صمیمی برای پژوهش های برتر در حوزه نجوم و اخترفیزیک