مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-04-21فناوري

اعتبارسنجی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات سپرده شد


اعتبارسنجی تجهیزات و خدمات شبکه ملی اطلاعات مطابق با ماده 5 طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات و مرکز مدیریت راهبردی افتا سپرده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همزمان با توسعه سریع فناوری ها و ظرفیت های مرتبط با فضای مجازی در کشور، انواع سامانه ها، سکوها و به ویژه اپلیکیشن های گوشی های هوشمند با قابلیت های متنوع تولید و عرضه می شوند.

در کنار این توسعه، امنیت تجهیزات، سامانه ها، خدمات و دارایی های فضای مجازی به یکی از نیازهای مهم جامعه و سازمان ها تبدیل شده است.

تا پیش از این نظام ارزیابی محصولات و خدمات امنیت فضای تبادل اطلاعات توسط وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات و مرکز مدیریت راهبردی افتا اجرایی می شد اما این نظام صرفاً بخشی از قلمروهای نیازهای مطرح شده را پوشش می دهد و کاستی هایی در حوزه اپلیکیشن ها و سکوها و فرآیندهای اجرایی آنها دیده می شود.

از این رو با توجه به اهمیت موضوع اعتبارسنجی تجهیزات و خدمات فضای مجازی، سند نظام اعتبارسنجی امنیتی تجهیزات، سامانه و سکوهای ارائه دهنده خدمات بر اساس طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات ، در راستای اجرای ماده 5 طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات (مصوب 25 شهریورماه 99 شورای عالی فضای مجازی) و بر اساس ردیف 47 جدول اقدامات و نگاشت نهادی این ماده، توسط مرکز ملی فضای مجازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارسنجی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات سپرده شد

اعتبارسنجی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات سپرده شد