مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 07:102021-04-21پزشكي

زمین هیچ گاه سخاوت خود را از انسان دریغ نمی کند


زمین هیچ گاه سخاوت خود را دریغ نمی کند؛ تا پیش از شیوع کرونا مادربزرگ ها با سبزی هایی که از دل طبیعت می چیدند، آش و غذاهای محلی طبخ و همه را به یک ظرف آش و لبخند مهمان می کردند و یا اینکه از گذشته تا کنون برای همه ما پیش آمده که با یک لیوان دمنوش عطر طبیعت را سربکشیدیم.

- ایسنا/قزوین زمین هیچ گاه سخاوت خود را دریغ نمی کند؛ تا پیش از شیوع کرونا مادربزرگ ها با سبزی هایی که از دل طبیعت می چیدند، آش و غذاهای محلی طبخ و همه را به یک ظرف آش و لبخند مهمان می کردند و یا اینکه از گذشته تا کنون برای همه ما پیش آمده که با یک لیوان دمنوش عطر طبیعت را سربکشیدیم.

با آغاز فصل بهار و آب شدن برف ها، زمین سخاوت خود را برای انسان ها نمایان می کند؛ یکی از این بخشندگی های زمین رشد گیاهان دارویی و سبزی های خودرو است؛ ضمن اینکه در مناطق کوهستانی استان قزوین به وفور این گیاهان مشاهده می شود.

شاید نام سبزی های خودرو برای ما ناآشنا باشد ولی نسل قبل از ما به خوبی این گیاهان را می شناسند البته نام سبزی ها در مناطق مختلف متفاوت است و حتی از روستایی به روستای دیگر تغییر می کند.

طاهره طارمیان یکی از بانوان اهل طارم سفلی در گفت وگو با ایسنا می گوید: ایپلیکچه، شدّه، ماتار، چَنگگ، تره چوپان، غازیاغی، آلوسا چیریش یا والک از سبزی های محلی هستند که به صورت خودرو در کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین هیچ گاه سخاوت خود را از انسان دریغ نمی کند

زمین هیچ گاه سخاوت خود را از انسان دریغ نمی کند