مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 07:002021-04-21پزشكي

چگونه در ماه رمضان سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم؟


با توجه به همزمانی شروع ماه رمضان و پیک چهارم کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن روزه داران بسیار اهمیت دارد لذا نوع تغدیه در این ایام می تواند تاثیر به سزایی در پیشگیری از ابتلا ویروس کرونا داشته باشد.

- جی پلاس ، مژگان تن ساز با تأکید بر تقویت سیستم ایمنی بدن در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با آغاز پیک چهارم کرونا و همزمانی آن با شروع ماه رمضان می طلبد که سیستم ایمنی بدن روزه داران تقویت شود.

وی با اهمیت دانستن تغذیه در وعده افطار گفت:بهتر است وعده افطاری با مواد غذایی سبک مثل: یک لیوان آب جوش با عسل یا خرما، چای کمرنگ، شیربادام یا چهارمغز همراه با شیر شروع کنند.

این متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه در وعده افطار از پرخوری پرهیز شود گفت: منظور از افطار نوشیدن مایعات گرم، خوردن غذاهای رقیق مثل فرنی یا سوپ رقیق است اما متاسفانه روزه داران در وعده افطار از آش های غلیظ و حلیم استفاده می کنند که باعث تشنگی و پر شدن حجم معده می شود.

تن ساز افزود: فاصله زمانی بین افطار تا سحر باید در حدود 20 دقیقه باشد و بلافاصله بعد از افطار غذاهای سنگین مصرف نشود.

وی با بیان اینکه در فاصله افطار تا سحر باید مواد غذایی مختلف با رعایت فاصله زمانی مناسب مصرف شود گفت: مصرف مایعات از افطار تا سحر به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می کند وسعی شود آب میوه های طبیعی مثل آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه در ماه رمضان سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم؟

چگونه در ماه رمضان سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم؟