مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-04-21پزشكي

بیماری پیش رونده «دلارا» کودک محبوب اینستاگرام


دلارا دختربچه شیرین زبانی است که این روزها تعداد زیادی از دنبال کنندگانش در شبکه های مجازی به دلیل نگرانی از بیماری وی دست یاری به سوی خانواده اش دراز کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، او به بیماری اس، ام،ای - آتروفی عضلانی، نخاعی - مبتلاست که یک بیماری ژنتیکی پیش رونده است و به تدریج فرد را زمین گیر می کند.

با آرزوی بهبودی دلارا و همه کودکانی که به بیماری سخت با درمان پر هزینه مبتلا هستند در ادامه به علایم و درمان این بیماری اشاره می کنیم: آتروفی عضلانی، نخاعی (تحلیل اندازه عضلات) یا همان اس ام ای منجر به کم شدن قدرت و تحرک ماهیچه ها می شود.

اس ام ای یک بیماری ژنتیکی پیش رونده است.

این بیماری به دلیل نقص و جهش در ژن SMN1 ایجاد می شود که مسئول ساخت پروتیینی به نام SMN است که در تمامی سلول های جانداران یوکاریوت( سلول های هسته دار) وجود دارد.

میزان اندک این پروتیین در سلول ها موجب از دست رفتن عملکرد طبیعی در سلول های عصبی شاخ قدامی نخاع می شود و آتروفی عضلات را در پی دارد.

علایم ضعف عضلانی و نداشتن توانایی در رسیدن به معیارهای طبیعی رشد و تکامل، اشکال در نشستن، ایستادن، راه رفتن در کودکان خردسال، وضعیت قورباغه ای هنگام نشستن (ران ها به طرفین باز و زانوها خم)از دست رفتنِ قدرت ماهیچه های تنفسی، سرفه شُل، گریه ضعیف (ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری پیش رونده «دلارا» کودک محبوب اینستاگرام

بیماری پیش رونده «دلارا» کودک محبوب اینستاگرام