مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 04:502021-04-21پزشكي

به اختلالات گفتاری نباید برچسب معلولیت زد


بیماری درمان می شود، درحالی که اختلال درمان پذیر نیست، اما بهبود می یابد.

اختلال گفتاری نیز به همین صورت است و در حال حاضر هیچ درمان قاطعی برای بیشتر این اختلالات وجود ندارد، - بخش اول گفت وگوی ایسنا با مسئول کمیته فنی انجمن علمی گفتار درمانی: به اختلالات گفتاری نباید برچسب معلولیت زد ایسنا/اصفهان بیماری درمان می شود، درحالی که اختلال درمان پذیر نیست، اما بهبود می یابد.

اختلال گفتاری نیز به همین صورت است و در حال حاضر هیچ درمان قاطعی برای بیشتر این اختلالات وجود ندارد، اما اگر کسی مدعی درمان قاطع اختلالات گفتاری باشد متخلف یا بی سواد است.

این ها بخشی از گفته های اتابک وثوقی، آسیب شناس گفتار و زبان و مسئول کمیته فنی انجمن علمی گفتار درمانی است که در گفت و گویی با ایسنا به مناسبت یکم اردیبهشت، روز ملی گفتار درمانی مطرح شد.

مسئول کمیته فنی انجمن علمی گفتار درمانی در بخش اول این گفت و گو، با اشاره به اینکه امروز در عصر ارتباطات زندگی می کنیم و تمام تفکرات، هیجانات و نیازهای ما از طریق یکی از نمودهای زبان مثل گفتار و نوشتار منتقل می شود، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم حداقل ارتباط با اطرافیان خود را داشته باشیم باید نوعی از ارتباط را برقرار کنیم تا به اهداف فردی و اجتماعی دست پیدا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به اختلالات گفتاری نباید برچسب معلولیت زد

به اختلالات گفتاری نباید برچسب معلولیت زد