مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:152021-04-20بين الملل

دعوت زلنسکی از پوتین برای ملاقات در منطقه جنگ زده دونباس


ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین سه شنبه همتای روس خود را برای دیدار با او در منطقه دونباس، واقع در شرق این کشور به منظور انجام مذاکراتی برای پایان دادن به درگیری در آنجا و کاهش تنش ها میان دو کشور به چالش کشید.

- ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین سه شنبه همتای روس خود را برای دیدار با او در منطقه دونباس، واقع در شرق این کشور به منظور انجام مذاکراتی برای پایان دادن به درگیری در آنجا و کاهش تنش ها میان دو کشور به چالش کشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلنسکی عصر سه شنبه با دعوت از ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در یک سخنرانی ویدیویی، همچنین از حامیان غربی کی یف خواست تا سیگنال های روشنی بدهند که حاضرند از این کشور در بن بست با روسیه حمایت کنند.

کی یف و مسکو یکدیگر را مقصر افزایش درگیری ها در دونباس می دانند؛ جایی که نیروهای اوکراینی با نیروهای طرفدار روسیه درگیر هستند و این تنش ها از سال 2014 تاکنون 14 هزار کشته بر جای گذاشته است.

اوکراین، متحدان غربی آن و ناتو همگی روسیه را به تجمیع تحریک آمیز نیروها در مرز شرقی اوکراین و در شبه جزیره کریمه متهم می کنند.

روسیه هم آمریکا و ناتو را به فعالیت تحریک آمیز در منطقه دریای سیاه متهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت زلنسکی از پوتین برای ملاقات در منطقه جنگ زده دونباس

دعوت زلنسکی از پوتین برای ملاقات در منطقه جنگ زده دونباس