مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-04-20پزشكي

یبوست؛ یکی از مشکلات شایع در بین روزه داران


مصرف میوه و سبزیجات به عنوان منابع غنی از فیبر، مصرف 8 تا 10 لیوان مایعات از افطار تا سحری و نیز داشتن فعالیت سبک به مدت 30 تا 60 دقیقه پس از افطار، - ایسنا/همدان یک متخصص تغذیه مطرح کرد: مصرف میوه و سبزیجات به عنوان منابع غنی از فیبر، مصرف 8 تا 10 لیوان مایعات از افطار تا سحری و نیز داشتن فعالیت سبک به مدت 30 تا 60 دقیقه پس از افطار، از ایجاد یبوست در ماه رمضان جلوگیری می کند.

دکتر سارا صافی در گفت وگو با ایسنا، یبوست را یکی از مشکلات شایع در بین روزه داران در ماه رمضان دانست و اظهار کرد: کاهش مصرف آب و مایعات در این ماه، کاهش مصرف میوه و سبزیجات به عنوان منابع غنی فیبر و نیز کاهش فعالیت جسمانی روزه داران از دلایل اصلی ایجاد یبوست است.

وی ادامه داد: مصرف میوه، سبزیجات، حبوبات، مغزیجات و غلات کامل مانند نان سبوس دار و برنج قهوه ای به عنوان منابع غنی فیبر در سه وعده افطار، شام و سحری، به بهبود عملکرد روده در ماه مبارک رمضان کمک می کند.

صافی با بیان اینکه روزه داران از کم تحرکی یا بی تحرکی در این ماه پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: روزه داران به منظور جلوگیری از ایجاد یبوست، به صورت روزانه، پس از وعده افطار، فعالیت سبک مانند پیاده روی به مدت 30 تا 60 دقیقه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یبوست؛ یکی از مشکلات شایع در بین روزه داران

یبوست؛ یکی از مشکلات شایع در بین روزه داران