مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 02:402021-04-20اقتصادي

این سوسک های مشکل ساز


آفت های چوبخوار، شامل دو نوع سوسک، معضل جدید نخلستانها هستند که درختان نخل را از درون خورده و به مرگ می رساند.

- ایسنا/بوشهر آفت های چوبخوار، شامل دو نوع سوسک، معضل جدید نخلستانها هستند که درختان نخل را از درون خورده و به مرگ می رساند.

احمد سبحانی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این باره به ایسنا گفت: خسارت این آفات هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم است.

چون وقتی تنه یک درخت ضعیف شد، ثمر کمتری تولید می کند و میوه آن سایز کوچکتری دارد و از نظر کیفی و کمی آسیب می بیند و خسارت دیگر منجر به افتادن نخل خواهد شد که بین 6 تا 7 سال طول می کشد تا درخت دیگری به مرحله ثمر دهی برسد و ما اکنون نزدیک به 5 هزار هکتار کانون آلودگی داریم که متغیر بین 10 تا 25 درصد خسارت را متصور هستیم.

وی افزود: با افزایش این حشرات مخرب قطعا معیشت افرادی که مستقیم با تولید خرما سروکار دارند نیز به مخاطره می¬افتد، چون از طرفی باید بخش عمده¬ای از درآمدشان را صرف کنترل آفات کنند و از طرف دیگر، هم میزان محصول و هم کیفیت خرما تولیدی پایین می¬آید، پس آسیب بسیارجدی است.

این مسئول با اشاره به اینکه اکنون، کانون آلودگی ها در حومه شهرستان تنگشتان و بعضی از مناطق شهرستان دشتستان است، می¬گوید: متاسفانه دامنه انتشار آفت به شهرستان های بوشهر، گناوه ،جم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این سوسک های مشکل ساز

این سوسک های مشکل ساز