مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 19:402021-04-20سياسي

فقدان سواد رسانه ای موجب غوطه ور شدن در اطلاعات غلط می شود


اگر افراد سواد رسانه ای نداشته باشند تأثیرپذیری آنها از رسانه ها بیشتر خواهد بود و چه بسا در دامن اطلاعات غلط غوطه ور و متحمل خسارت جبران ناپذیری شوند.

- ایسنا/اردبیل بازرس خانه مطبوعات کشور گفت: اگر افراد سواد رسانه ای نداشته باشند تأثیرپذیری آنها از رسانه ها بیشتر خواهد بود و چه بسا در دامن اطلاعات غلط غوطه ور و متحمل خسارت جبران ناپذیری شوند.

حبیب احمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سواد رسانه ای به مفهوم شناخت رسانه، درک پیام و تجزیه وتحلیل محتوای پیام اطلاق می شود تا افراد درک صحیح و درستی از رسانه ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیای ارتباطات و انفجار اطلاعات انسان ها علاوه بر سواد خواندن و نوشتن، رایانه ای، مالی، عاطفی و ارتباطی، باید سواد رسانه ای نیز داشته باشند تا با توجه به معیار یونسکو باسواد تلقی شوند، ادامه داد: در دهکده جهانی که انواع رسانه ها با ضریب نفوذ متفاوت وجود دارد، اگر افراد سواد رسانه ای نداشته باشند و نتوانند انواع رسانه ها و تولیدات آنها و سیاست گذاری آنها را بشناسند در انبوهی از اطلاعات سردرگم خواهند شد و چه بسا این بمباران اطلاعات افراد را به بیراهه هدایت کند.

به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل، سواد رسانه ای باعث شناخت ماهیت رسانه، توانایی کشف حقایق پنهان از لابه لای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقدان سواد رسانه ای موجب غوطه ور شدن در اطلاعات غلط می شود

فقدان سواد رسانه ای موجب غوطه ور شدن در اطلاعات غلط می شود