مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 18:452021-04-20سياسي

ابعاد حقوقی گزارش مجلس در خصوص استنکاف روحانی از ابلاغ قوانین


چندی پیش نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره استنکاف رییس جمهور از ابلاغ قوانین را جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارسال کردند.

پژوهشگر حقوق عمومی ابعاد حقوقی این گزارش را تشریح کرده است.

- گروه حقوقی خبرگزاری فارس- چندی پیش نمایندگان  چه اتفاقی روی خواهد داد و قوه قضاییه براساس قانون امکان انجام کدام اقدامات را خواهد داشت؟ استنکاف از ابلاغ قوانین مختص روحانی نیست سید محمدهادی راجی پژوهشگر حقوق عمومی و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام در گفت وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس با اشاره به سابقه استنکاف رؤسای جمهور از ابلاغ قوانین اظهار کرد: موضوع استنکاف از ابلاغ قوانین مختص آقای روحانی و دولت یازدهم و دوازدهم نیست و در دولت های قبل، خصوصاً در دولت آقای احمدی نژاد، قوانین بسیاری بودند که رییس جمهور آن ها را ابلاغ نکرد و در نهایت رییس مجلس آن ها را ابلاغ کند.

وی افزود: رییس جمهور طبق اصل 123 قانون اساسی موظف به ابلاغ قوانین است، لکن با توجه اینکه رؤوسای جمهور، از همان ابتدای انقلاب بعضاً قوانین را ابلاغ نمی کردند، قانونگذار قانونی عادی برای حل این مشکل پیش بینی کرد که اگر رییس جمهور قوانین را ابلاغ نکرد و وظیفه قانونی ش را انجام نداد، رییس مجلس قوانین را ابلاغ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد حقوقی گزارش مجلس در خصوص استنکاف روحانی از ابلاغ قوانین

ابعاد حقوقی گزارش مجلس در خصوص استنکاف روحانی از ابلاغ قوانین