مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 11:102021-04-20اقتصادي

خودکفایی در تولید برنج با کشت ارقام هسته ای برنج روشن و شهریار


رییس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: با کشت ارقام برنج هسته ای روشن و شهریار در 450 هزار هکتار از اراضی کشور می توانیم به خودکفایی برسیم و این امر صرفه جویی ارزی یک و نیم میلیارد دلاری برای کشور خواهد داشت.

- خودکفایی در تولید برنج با کشت ارقام هسته ای برنج "روشن" و "شهریار" رییس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: با کشت ارقام برنج هسته ای روشن و شهریار در 450 هزار هکتار از اراضی کشور می توانیم به خودکفایی برسیم و این امر صرفه جویی ارزی یک و نیم میلیارد دلاری برای کشور خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر قربانعلی نعمت زاده قراخیلی در رابطه با معرفی و تولید بذر رقم برنج هسته ای روشن اظهار کرد: رقم برنج روشن تمام ویژگی ها و خواص فیزیکوشیمیایی ارقام محلی را دارد و غلظت ژل، درجه حرارت ژلاتینه شدن، میزان آمینوز، عطر و طعم و زمان برداشت آن با رقم محلی طارم هاشمی یکسان است.

دکتر نعمت زاده با بیان اینکه این رقم دو و نیم برابر ارقام محلی بهره وری دارد و پر محصول است، افزود: این رقم برنج همراه با ارقام محلی آماده برداشت می شود و نیاز به سم پاشی مجدد برای جلوگیری از هجوم نسل دوم و سوم کرم ساقه خوار را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی در تولید برنج با کشت ارقام هسته ای برنج روشن و شهریار

خودکفایی در تولید برنج با کشت ارقام هسته ای برنج روشن و شهریار