مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-20حوادث

3 هکتار از جنگل های سنندج طعمه حریق شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج اعلام کرد که سه هکتار از عرصه جنگلی روستاهای برقرو و لنگریز سنندج دچار آتش سوزی شد و به پوشش گیاهی منطقه آسیب وارد کرد.

- ایسنا/کردستان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج اعلام کرد که سه هکتار از عرصه جنگلی روستاهای "برقرو" و "لنگریز" سنندج دچار آتش سوزی شد و به پوشش گیاهی منطقه آسیب وارد کرد.

محمدرئوف نصری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آتش سوزی در جنگل های برقرو و لنگریز سنندج اظهار کرد که این آتش سوزی سطحی بوده و به تنه درختان آسیبی جدی وارد نشده است.

وی افزود که آتش سوزی ها از حدود یک و ماه نیم آینده شروع می شدند اما امسال با توجه به کاهش شدید بارندگی ها و خشک شدن زودتر از موعد پوشش گیاهی، ممکن است آتش سوزی ها زودتر از موعد داشته باشیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج با بیان اینکه 97 درصد آتش سوزی ها عامل انسانی دارد، تصریح کرد که بخش عمده ای از آتش سوزی ها عمدی بوده و طبیعت گردها نهایت دقت را هنگام تفریح و گردش در طبیعت داشته باشند.

وی مشکل عمده در زمینه آتش سوزی مراتع را عمدی بودن آن دانست و عنوان کرد که اگر برای این مساله فرهنگ سازی نشود، با هیچ بودجه و اعتباری نمی توان آتش سوزی ها را کنترل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هکتار از جنگل های سنندج طعمه حریق شد

3 هکتار از جنگل های سنندج طعمه حریق شد