مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 09:202021-04-20فناوري

بازیابی فایل ها بدون پرداخت باج به مجرمان سایبری


معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهارکرد: مرکز جرایم سایبری یوروپل (پلیس اروپا) با همکاری پلیس سایبری کشورها به دنبال مقابله با باج افزارها، - معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهارکرد: مرکز جرایم سایبری یوروپل (پلیس اروپا) با همکاری پلیس سایبری کشورها به دنبال مقابله با باج افزارها، کمک به قربانیان و قطع منابع درآمد باج گیران فضای مجازی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سرهنگ رامین پاشایی اظهارکرد: امروزه باج افزارها به یکی از چالش های کاربران اینترنت و فضای مجازی تبدیل شده است و ضررهای مالی زیادی به کاربران تحمیل می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: در این شیوه مجرمانه مجرمان سایبری با برنامه نویسی برنامه های مخرب اقدام به آلوده کردن سیستم قربانیان و قفل کردن فایل های آنان و در مقابل درخواست باج جهت ارائه کلید و رمز گشایی فایل های آنان می کنند و کاربران مجبورند به منظور بازیابی فایل های آلوده و رمز شده خود مبالغی را در قالب رمز ارزها به باج گیران مجازی پرداخت کنند.

وی افزود: مرکز جرایم سایبری پلیس اروپا به منظور مقابله با این پدیده مجرمانه اقدام به راه اندازی کمپین no more ransom کرده است و با همکاری پلیس سایبری کشورهای عضو اقدام به تهیه و انتشار کلید رمزگشای باج افزارهای مختلف در وب سایت خود به آدرس nomoreransom.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازیابی فایل ها بدون پرداخت باج به مجرمان سایبری

بازیابی فایل ها بدون پرداخت باج به مجرمان سایبری