مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 09:102021-04-20فرهنگي

ثبت ملی 35 اثر تاریخی و طبیعی خراسان شمالی طی سال گذشته


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته پرونده 35 اثر تاریخی و طبیعی استان تأیید و در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته پرونده 35 اثر تاریخی و طبیعی استان تأیید و در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

حبیب یزدان پناه اظهار کرد: از این تعداد، 24 پرونده مربوط به آثار و ابنیه تاریخی، شش اثر منقول تاریخی و فرهنگی و پنج اثر طبیعی بوده است که در سال 99 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی اشاره به مطالعه و بررسی پیرامون آثار فرهنگی-تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آن ها در فهرست آثار ملی، از برنامه ریزی برای شناسایی و معرفی ارزش های میراث معنوی و طبیعی استان در راستای حفظ و ارتقا هویت تاریخی–فرهنگی آن ها خبر داد.

یزدانپناه با اشاره به وجود 523 اثر تاریخی استان که در فهرست ملی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: حفاظت و مرمت این آثار، فعالیتی مستمر است که در طول سال باید موردتوجه قرار بگیرد و با توجه به اعتبارات محدود این حوزه، تلاش داریم تا با حداکثر استفاده از توان نیروهای پرسنلی و کارگاهی این مهم در سال جاری نیز به نحو مطلوبی انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 35 اثر تاریخی و طبیعی خراسان شمالی طی سال گذشته

ثبت ملی 35 اثر تاریخی و طبیعی خراسان شمالی طی سال گذشته