مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 07:502021-04-20سياسي

وقف استمرار ثمره عمر آدمی است


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این که انسان های الهی دچار کثرت طلبی و حرص در مال نمی شوند، گفت: وقف استمرار ثمره عمر آدمی است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این که انسان های الهی دچار کثرت طلبی و حرص در مال نمی شوند، گفت: وقف استمرار ثمره عمر آدمی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در برنامه سخنرانی افطاری قرآن نغمه سی که با همکاری اداره کل اوقاف استان و صدا سیمای شبکه سهند برگزار می شود، با یادآوری و قدردانی از واقفان جان و مالی که نام و یاد خود را به بلندای تاریخ ماندگار کرده اند، گفت: امثال واژه هایی چون وقف، صدقه جاریه و باقیات و صالحات در قرآن کریم به فراوانی وجود دارند و در روایات متعددی نیز این سنت ها مطرح شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: هرچند خود واژه وقف در قرآن کریم استعمال نشده اما اطلاقاتی چون باقیات و صالحات را می توان در آیات مختلفی چون 43 سوره کهف مشاهده کرد.

بر اساس این آیات الهی، مثل اعلای باقیات و صالحات مطرح شده در قرآن کریم به بیان مفسران گرانقدر عالم تشیع و اهل سنت، سنت حسنه وقف است.

وی ادامه داد: تعریفی که فقهای گرانقدر برای وقف مطرح کرده اند، تحبیس مال و تثبیل منفعت است که بیان می کند، وقف زمانی اتفاق می افتد که انسان مالی را حب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف استمرار ثمره عمر آدمی است

وقف استمرار ثمره عمر آدمی است