مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 06:302021-04-20اقتصادي

بذرهای اصلاح شده دارای قدرت جوانه زنی بالایی هستند


یک عضو هیئت علمی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: مهم ترین اهداف اصلاح نباتات را می توان بهبود کیفیت، افزایش تولید در واحد سطح، - ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: مهم ترین اهداف اصلاح نباتات را می توان بهبود کیفیت، افزایش تولید در واحد سطح، مقاومت در برابر آفات و بیماری ها و مقاومت دربرابر تنش های محیطی دانست.

بهمن شعبان زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: انتخاب یک بذر مرغوب اعم از رقم خوب، پُرمحصول و مناسب بودن برای اقلیم هر منطقه مهم ترین رمز حصول عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به این که طی سال های گذشته استفاده از بذرهای اصلاح شده به دلیل داشتن فوائدی از جمله مقاومت بالا در برابر بیماری و تنش افزایش یافته است، عنوان کرد: دسترسی به موقع به بذر با کیفیت نقش بسزایی در بهبود کیفیت محصول و به دنبال آن افزایش درآمد برای کشاورزان دارد.

شعبان زاده با بیان این که بذرهای اصلاح شده که مقاومت بیشتری در برابر بیماری ها و شوک های محیطی ازجمله تغییرات آب و هوایی، دارند کمک بسزایی به کشاورز در افزایش محصول، امنیت غذایی و بهبود معیشت می کنند، افزود: انتخاب بذر دارای کیفیت مناسب ازجمله نکات مهم و کلیدی در کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذرهای اصلاح شده دارای قدرت جوانه زنی بالایی هستند

بذرهای اصلاح شده دارای قدرت جوانه زنی بالایی هستند