مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 06:152021-04-20اقتصادي

این گل کم آبر پر سود


گل محمدی، گیاهی کم آبر بوده که مناسب کویر است و به دلیل  فرآورده های پرتقاضایی که از آن به دست می آید سود بالایی نصیب کشاورز می کند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: گل محمدی، گیاهی کم آبر بوده که مناسب کویر است و به دلیل  فرآورده های پرتقاضایی که از آن به دست می آید سود بالایی نصیب کشاورز می کند.

مریم جوادی بایگی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فرآوری گل محمدی در مزرعه، افزایش اشتغال و حذف واسطه ها را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: از آنجایی که بحران کمبود آب در کشور چند سال اخیر به حد هشدار خود رسیده، تغییر الگوی کشت در تمامی فعالیت های کشاورزی متناسب با شرایط منطقه جزء سیاست های دستگاه های ذی ربط قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان کرد: گل محمدی یکی از این گیاهان است که در سال های گذشته از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی این استان بسیار مورد توجه قرار گرفته، همچنین این گیاه به سبب درآمدزایی و ارزآوری بالا و نیاز آبی پایینی که دارد از سوی جوامع محلی نیز با اقبال خوبی مواجه شده است.

جوادی بایگی ادامه داد: گل محمدی از جمله گیاهانی است که در فاصله زمانی کوتاهی پس از برداشت جهت حفظ کیفیت و کمیت فرآورده های آن از جمله اسانس،گلاب، غنچه گل خشک و گل برگ خشک باید وارد فرآیند فراوری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این گل کم آبر پر سود

این گل کم آبر پر سود