مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 05:552021-04-20اقتصادي

احیای برجام کدام گروه های بورسی را سبزپوش می کند؟


این روزها زمزمه هایی مبنی بر بازگشت آمریکا و ایران به برجام به گوش می رسد و به نظر توافقاتی حاصل شده است.

بازگشت به برجام کدام گروه های بورسی را سبزپوش خواهد کرد؟ - حالا پرسش این است که بازگشت آمریکا به برجام چه اثراتی می تواند بر بورس ایران داشته باشد و کدام گروه ها مستعد رشد خواهند بود؟ احیای برجام کدام گروه ها را سبزپوش می کند؟ در این باره با محمد بامودت و رویا ذبیحی سامانی دو تن از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه گفتگویی داشتیم.

محمد بامودت تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: بر خلاف تصور برخی در بازار سهام، بازگشت به برجام در صورتی که به سرکوب شدید ارزی با مقاصد سیاسی نینجامد می تواند خبر مثبتی برای کلیت بازار باشد.

دلیل این موضوع کاهش ریسک های سیستماتیک و در نتیجه افزایش ضرایب قمیت گذاری نسبی و امکان رشد و توسعه واقعی و نه فقط اسمی شرکت ها است.

وی افزود: اما به طور خاص گروه خودرو، بانکی، تولید کننده های لاستیک، گروه حمل و نقل مانند شرکت های حمل و نقل دریایی به دلیل استفاده از ظرفیت خالی، شرکت های حفاری، تولید کنندگان اوره به دلیل کاهش تخفیف ها، گروه شوینده به وسیله کاهش بهای تمام شده، گروه دارویی از طریق فراهم شدن شرایط حذف دلار 4200 و گروه غذایی با کاهش فشارهای قیمت گذاری و بعضا کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای برجام کدام گروه های بورسی را سبزپوش می کند؟

احیای برجام کدام گروه های بورسی را سبزپوش می کند؟