مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:452021-04-20اقتصادي

وقتی اتریشی ها هم عاشق هاز کرتویج می شوند


هاز آشی محلی است که زنان خوش سلیقه روستای کرتویج بخش دینور کرمانشاه هرساله در فصل بهار از گیاهی تلخ به همین نام آن را درست می کنند و طعم بسیار دلنشینی دارد.

- ایسنا/کرمانشاه "هاز" آشی محلی است که زنان خوش سلیقه روستای کرتویج بخش دینور کرمانشاه هرساله در فصل بهار از گیاهی تلخ به همین نام آن را درست می کنند و طعم بسیار دلنشینی دارد.

یاور عبیری فعال گردشگری و مدیراقامتگاه بوم گردی آرتین روستای کرتویج در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه این روزها پخت انواع آش ها و نان های محلی از گیاهان بهاری در کرمانشاه رواج یافته، اظهار کرد: باتوجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی مناسب کرمانشاه، هرساله در فصل بهار رویش انواع گیاهان خوراکی را در دشت ها و کوه های استان داریم که زنان این دیار غذاها، آش ها و نان های خوشمزه ای را با آنها درست می کنند.

وی افزود: بورانی کنگر، خورشت کنگر، کوکوی کنگر، بورانی پاغازه(غازیاخه)، نان کلانه، آش سورانه، آش گیلاخه، خورشت ریواس، خورشت چغاله بادام،خورشت گنور، خورشت ونوشک و ونوشک پلو از جمله خوارک هایی است که در فصل بهار در مناطق مختلف کرمانشاه پخت آنها با گیاهان بهاری رواج دارد.

این فعال گردشگری افزود: البته معمولا در هر منطقه از استان هم برخی غذاها و یا آش های خاص پخت می شود که مخصوص همان منطقه است، برای نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی اتریشی ها هم عاشق هاز کرتویج می شوند

وقتی اتریشی ها هم عاشق هاز کرتویج می شوند