مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-20دانش

چاپ مقاله نباید تنها راه اثبات شایستگی علمی باشد


عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: باید ذهنیت دانشجویان از چاپ مقاله به عنوان تنها راه اثبات شایستگی علمی تغییر کند.

- ایسنا/اصفهان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: باید ذهنیت دانشجویان از چاپ مقاله به عنوان "تنها" راه اثبات شایستگی علمی تغییر کند.

سال هاست که تقلب و کپی کاری در مقالات دانشجویی مورد نکوهش اساتید است و حالا با انتشار گزارشی جدید در نیچر تحت عنوان مبارزه علیه کارخانجات تولید مقالات جعلی که علم ساختگی تولید می کنند این عمل ناپسند بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

در گزارش جدید نیچر که اوایل فروردین منتشر شد، آمده است که ارائه مقالات جعلی و قلابی بیشتر از سوی 3 کشور ایران ، چین و روسیه ارائه می شود، ضمن آنکه در این گزارش تصویری از شکل گیری وسیع شرکت هایی ارائه می دهد که در ازای دریافت مبالغی پول، انواع پایان نامه، پروپوزال و مقالات علمی را به فرد متقاضی ارائه می دهند.

ایمان صادق خانی- عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در همین رابطه در گفت و گو با ایسنا، تقلب علمی را پدیده شومی دانست که از مدت ها قبل وجود داشته و اظهار کرد: تقلب و کپی کاری در مقالات علمی مختص کشور خاصی نیست و در کشورهای م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ مقاله نباید تنها راه اثبات شایستگی علمی باشد

چاپ مقاله نباید تنها راه اثبات شایستگی علمی باشد