مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 14:452021-04-19سياسي

ثبت 55 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ثبت 55 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی طی سال 99 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه زاده امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حفاظت و صیانت از آثار و ابنیه های تاریخی یکی از نیازمندی های امروز کشورهای مختلف برای پشتوانه سازی هویتی و فرهنگی فرداست و آذربایجان شرقی با برخورداری از تاریخ چندین هزار ساله، جغرافیای طبیعی، انسانی و سیاسی و فرهنگی پراهمیت در این حوزه پیشرو است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اداره کل طی سال 99، مرمت، حفاظت، بازسازی و ساماندهی 34 اثر ارزشمند و تاریخی استان را در دستور کار قرار داده بود، ادامه داد: در راستای نیل به اهداف حفاظتی و صیانتی از ابنیه تاریخی، این اداره کل حفاظت، مرمت، بازسازی و کاوش 34 اثر از جمله کاوش، مرمت و ساماندهی مجموعه تاریخی ربع رشیدی ، مجموعه حسن پادشاه ، مقبره چهار منار و بازار تاریخی تبریز و همچنین مرمت و ساماندهی مجموعه شیخ شهاب الدین اهری در رأس این امور قرار گرفت.

او در ادامه از مستند نگاری سنگ قبرهای دوره اسلامی شهرستان اهر و جمع آوری در محوطه های تاریخی پیش از اسلام موجود در استان به منظور ارائه طرح، ساماندهی و ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 55 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی

ثبت 55 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی