مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 08:252021-04-19سياسي

رسالت شورای زکات برطرف کردن موانع پرداخت زکات است


رسالت شورای زکات برطرف کردن موانع پرداخت زکات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چاروسا، نشست شورای زکات چاروسا با حضور امام جمعه، رییس کمیته امداد و اعضای این شورا در دفتر امام جمعه قلعه رییسی برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در این نشست به اهمیت پرداخت زکات در اسلام اشاره و بیان کرد: اصل زکات در همه ادیان الهی وجود داشت در آیین حضرت ابراهیم و یعقوب و اسحاق و اسماعیل و موسی و عیسی(ع) زکات ذکر شده است و از جمله دلایل تشریع زکات طهارت و پاکی و تزکیه مالی و نفسی و آزمایش و امتحان اغنیاء و کمک و حمایت از فقرا و شکر گذارای از نعمات الهی و موجب رافت و رحمت و افزایش سرمایه  و تقرب به خداوند و تزکیه نفس می شود.

امام جمعه قلعه رییسی تصریح کرد: اگر مسلمانان به پرداخت زکات اهتمام داشته باشند هیچ محتاج و فقیری در جامعه باقی نمی ماند اینکه در جامعه فقر است بخاطر بخل و طمع و ثروت اندوزی ثروتمندان است و این ثروتمندان با این ویژگی ها از رحمت خداباور هستند چون فقرا و ایتام و نیازمندان را از حق خودشان و مال خویش محروم کردند.

  وی با بیان اینکه فقر باعث نقص در دین و اضطراب در عقل و خشم در انسان می شود و راهبرد دین برای مقابله با فقر عدالت توزیعی است و از مصادیق عدالت توزیعی زکات است خاطرنشان کرد: فلسفه حکومت و حاکمیت اسلامی اقامه نماز و گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسالت شورای زکات برطرف کردن موانع پرداخت زکات است

رسالت شورای زکات برطرف کردن موانع پرداخت زکات است