مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 06:102021-04-19سياسي

واگذاری آشوراده به بخش خصوصی تخلفی آشکار است


پشت پرده طرح گردشگری آشوراده چه منافعی پنهان است که دولت با پشت کردن به قانون، بی توجهی به دستور معاون دادستان کل کشور، نادیده گرفتن مخالفت مرکز پژوهش های مجلس و بر خلاف تمامی قوانین و کنوانسیون های بین المللی اجرای این طرح مخرب را به تصویب رسانده است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، تیرماه سال گذشته بود که اجرای طرح گردشگری آشوراده و واگذاری این جزیره، با دستور دادستانی کل کشور، متوقف شد.

اما 16 فروردین سال جاری ستاد ملی تالاب ها به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، اجرای طرح گردشگری در 22 هکتار از جزیره آشوراده را تصویب کرد.

این در حالی است که بر اساس قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، واگذاری این 22 هکتار از جزیره آشوراده به منظور اجرای طرح گردشگری مغایر قانون است و تخلف به شمار می رود.

فرزاد علی زاده، فعال محیط زیست در این باره به میزان گفت: سودجویانی که سال هاست در کمین آشوراده نشسته اند و برای تصرف بخش هایی از این اکوسیستم نادر و با ارزش دندان تیز کرده اند ظاهرا هنوز دست بردار نیستند.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر به منظور جلوگیری از اجرای طرح گردشگری در آشوراده، ائتلاف بزرگی از تشکل های مردم نهاد، فعالان و کارشناسان مستقل محیط زیست شکل گرفت تا با نظرات کارشناسی و دلایل علمی ارز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری آشوراده به بخش خصوصی تخلفی آشکار است

واگذاری آشوراده به بخش خصوصی تخلفی آشکار است