مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 05:302021-04-19پزشكي

شیوه جدید پذیرش بیماران در مراکز درمانی/ ظرفیت تخت های کرونایی تکمیل


عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا وضعیت فعلی بیماری در کشور را فوق بحرانی خواند و با اعلام پر بودن تخت های بیمارستانی به دلیل مراجعات بالای بیماران، شیوه جدید پذیرش بیماران را تشریح کرد.

دکتر مسعود مردانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روند رو افزایش بیماری کرونا در کشور، گفت: این روند کاملا مشهود است و متاسفانه مرگ و میرها هم بر اساس پیش بینی های قبلی ما در حال افزایش است.

وی با تاکید بر پر بودن تخت های بیمارستانی، بیان کرد: از این رو مراکز مراقبت های حاد تنفسی و مراکز سرپایی درمان کرونا در مجتمع های بیمارستانی ایجاد شده است، که بیمار مبتلا به کرونا به دلیل پر بودن تخت های بستری به آنجا مراجعه کرده و داروهای حیاتی همچون رمدسیویر به بیمار تزریق می شود و بیمار را به خانه می فرستند؛ چون دیگر بیمارستان ها جایی برای پذیرش بیمار ندارند.

وی افزود: این مراکز در بیمارستان های تهران ایجاد شده و بر اساس بخشنامه، بیمارستاهای شهرستان ها هم می توانند این کار را انجام دهند.

در این شیوه تمام داروهای درجه یک با دفترچه بیمه و قیمت مناسب به بیمار ارائه می شود تا دارو را از بازار آزاد تهیه نکنند؛ چون ممکن است سلامت این داروها در بازار آزاد زیر سوال باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه جدید پذیرش بیماران در مراکز درمانی/ ظرفیت تخت های کرونایی تکمیل

شیوه جدید پذیرش بیماران در مراکز درمانی/ ظرفیت تخت های کرونایی تکمیل