مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-19پزشكي

کاهش اهدای خون در خراسان جنوبی/ مبتلایان کرونا چشم انتظار پلاسما


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: قبل از ماه مبارک سال جاری، روزانه 50 تا 60 واحد خون در مراکز اهدا می شد که اکنون به دنبال کاهش مراجعه مردم به 30 واحد کاهش یافته است.

- ابراهیم میری مقدم در گفت و گو با مهر با بیان اینکه همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، میزان مراجعات مردم به مراکز اهدای خون هم کاهش می یابد، افزود: با توجه به شیوع کرونا طی سال جاری، کاهش مراجعات مردمی برای اهدای خون بیشتر از گذشته احساس می شود.

وی ادامه داد: قبل از ماه مبارک سال جاری، روزانه 50 تا 60 واحد خون در مراکز اهدا می شد که اکنون به دنبال کاهش مراجعه مردم به 30 واحد کاهش یافته است.

میری مقدم با بیان این که نیاز به خون نیازی همیشگی بوده و خواستار همکاری مردم در تامین ذخایر مورد نیاز استان هستیم، گفت: بنا به تاکید علمای دینی، اهدای خون توسط روزه داران نه تنها موجب باطل شدن روزه نمی شود بلکه واجب کفایی است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: داوطلب اهدای خون باید روز قبل و بعد از اهدای خون در فاصله افطار تا سحر مایعات بیشتری بنوشد چراکه آب بدن روزه دار نسبت به حالت عادی کمتر است.

وی خواستار همکاری مردم در رفع نیاز خونی بیماران خاص شد و افزود: همچنین با توجه به افزایش شیوع خواستاریم 28 روز پس از بهبودی برای امر اهدای پلاسمای خون به مراکز خونگیری مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اهدای خون در خراسان جنوبی/ مبتلایان کرونا چشم انتظار پلاسما

کاهش اهدای خون در خراسان جنوبی/ مبتلایان کرونا چشم انتظار پلاسما