مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-19اقتصادي

مرتعداری، شغلی پرهزینه و کم سود


دامداری، منبعی برای اشتغال و اقتصاد مرتعداران و خانواده های روستایی است، اما در سال های اخیر، مرتعداران با مشکلات بسیاری روبرو شده اند که مهم ترین آن، - ایسنا/اصفهان دامداری، منبعی برای اشتغال و اقتصاد مرتعداران و خانواده های روستایی است، اما در سال های اخیر، مرتعداران با مشکلات بسیاری روبرو شده اند که مهم ترین آن، افزایش قیمت نهاده های دامی به ویژه جو بوده که باعث ضرر به دامداران و واریز سود به جیب دلالان جو و گوشت شده است.

جابر ترابی- یکی از مرتعداران کاشان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و کاهش مراسم مختلف در جامعه باعث شد که مردم کمتر گوشت بخرند و همین امر کاهش قیمت دام زنده را به دنبال داشت که ادامه این وضعیت به زیان مرتعداران تمام شده است.

وی افزود: مرتعدار برای خرید نهاده های دامی و خوراک دام نیازمند سرمایه در گردش است، در صورتی که با افزایش نرخ جو و واکسن، دامداران مجبور شدند که دام های خود را ارزان بفروشند که بسیار نگران کننده است.

این مرتعدار افزود: افزایش خوراک و مواد مورد نیاز پرورش دام و کاهش خرید دام زنده، شرایطی را ایجاد کرده که دامداران واقعی زیان می بینند و دلالان در این بازار سود می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرتعداری، شغلی پرهزینه و کم سود

مرتعداری، شغلی پرهزینه و کم سود