مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 12:352021-04-18سياسي

بررسی عملکرد صندوق توسعه ملی در سال 99 در کمیسیون بودجه


نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد صندوق توسعه ملی در سال گذشته در جلسه این کمیسیون خبر داد.

- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد صندوق توسعه ملی در سال گذشته در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این جلسه با حضور شهیدزاده رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی برای بررسی عملکرد منابع و مصارف سال 1399 این صندوق برگزار شد.

وی افزود: صندوق توسعه ملی براساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه پنجساله پنجم توسعه با هدف تبدیل منابع مختلف کشور به ثروت های پایدار در قالب تسهیلات به بخش های غیر دولتی تشکیل شد.

میرتاج الدینی اضافه کرد: مطابق اولین مصوبه حدود 20 درصد از منابع حاصل از فروش نفت به صندوق واریز می شد و هر سال میزان درصد این مبلغ افزایش پیدا می کرد که در سال 1400 سهم صندوق توسعه ملی به 38 درصد رسید.

وی یادآور شد: منابع نفتی با ذخیره سازی در صندوق برای سرمایه گذاری های مولد هزینه می شود و در اصل برنامه تسهیلات به بخش خصوصی به ویژه در مناطق غیر توسعه یافته با نرخ سود کمتری پرداخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی عملکرد صندوق توسعه ملی در سال 99 در کمیسیون بودجه

بررسی عملکرد صندوق توسعه ملی در سال 99 در کمیسیون بودجه