مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 12:202021-04-18اقتصادي

خبر خوب در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق


عراق معافیت هایی در زمینه بازگشت پول های بلوکه شده ایران دریافت کرده است و می تواند فارغ از تحریم ها بدهی های خود را به ایران پرداخت کند.

شرکت های ایرانی و عراقی می توانند از پول های بلوکه شده به صورت یورو، - دلار و دینار استفاده کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایرنا، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با تشریح توافق 10 بندی ایران و عراق برای آزاد سازی پول های بلوکه شده، گفت: به سرانجام رساندن این روند به حدود یک ماه زمان نیاز دارد تا وضعیت معاملات در شرایط عادی قرار بگیرد.

حمید حسینی با بیان اینکه در اسفندماه سال 99 مسئولان دو کشور در مصاحبه هایی به طور رسمی از پرداخت بدهی ها عراق به ایران خبر دادند، اظهار داشت: این کشور معافیت هایی در زمینه بازگشت پول های بلوکه شده ایران دریافت کرده است و می تواند فارغ از تحریم ها بدهی های خود را به ایران پرداخت کند.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه نماینده ای از سوی ایران با بانک تجارت عراق مذاکره داشته است، خاطرنشان کرد: این بانک اعلام کرد که در حال حاضر تجار ایرانی می توانند با استفاده از پول های بلوکه شده، تجارت خود را انجام دهند.

حسینی با بیان اینکه دستورالعمل 10 گانه ای تبیین شده تا شرکت های ایرانی و عراقی بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، تصریح کرد: د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق

خبر خوب در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق