مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 08:152021-04-18اقتصادي

کشت سیر از برنامه های الگوی کشت در استان کرمان است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سیر به دلیل کوتاهی دوره رشد و مصرف آب مناسب الگوی کشت مناسبی برای استان کرمان است.

- کشت "سیر" از برنامه های الگوی کشت در استان کرمان است ایسنا/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سیر به دلیل کوتاهی دوره رشد و مصرف آب مناسب الگوی کشت مناسبی برای استان کرمان است.

عباس سعیدی با اشاره به اینکه برداشت سیر از اواسط فروردین ماه جاری در استان کرمان آغاز شده، اظهار کرد: سیر به دلیل کوتاهی دوره رشد و مصرف آب مناسب الگوی کشت مناسبی برای استان کرمان است.

وی افزود: امسال 700 هکتار سیر در شمال استان کشت شده که عمده آن در شهداد و محصول به دست آمده دارای کیفیت بسیار بالایی است.

سعیدی تصریح کرد: چند سالی است برای صادرات سیر برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است که متاسفانه امسال به دلیل کرونا با محدودیت روبه رو شده ایم اما خوشبختانه به دلیل اینکه حجم سیر زیاد نیست، دغدغه صادرات را نداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: حدود 20 درصد محصول که از نیمه دوم فرورین برداشت شده تاکنون به فروش رفته و 20 درصد از محصول نیاز بذری کشاورز است که حدود 5000 تن است که با این وجود، 17 تا 18 هزار تن از حدود 30 هزار تن سیری که در استان تولید شده، در صف فروش قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت سیر از برنامه های الگوی کشت در استان کرمان است

کشت سیر از برنامه های الگوی کشت در استان کرمان است