مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 07:402021-04-18پزشكي

12هزار بیمار هموفیلی در ایران/ روش های درمانی در کشور


فوق تخصص خون وسرطان کودکان، با تاکید بر ضرورت پیگیری روند درمان بیماران هموفیلی در اپیدمی کرونا گفت: این بیماران ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه باید در خانه بمانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شیوا نظری ضمن گرامیداشت 17 آوریل روز جهانی هموفیلی، افزود: شعار امسال روز جهانی هموفیلی، سازگار شدن با تغییرات؛ مراقبت پایدار در دنیای جدید است.

فوق تخصص خون وسرطان کودکان بیمارستان کودکان مفید، هموفیلی را یک اختلال خونریزی دهنده ارثی عنوان کرد که به دلیل کمبود فاکتورهای انعقادی 8، 9 یا 11 در مسیر داخلی انعقاد خون تظاهر می یابد.

شیوع بیماری نظری از ابتلای حدود 12 هزار نفر در ایران به بیماری هموفیلی خبر داد که در استان های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشتر از سایر مناطق کشور شیوع دارد.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان بیمارستان مفید، هموفیلی را یک بیماری مغلوب وابسته به کروموزم X است که تظاهرات آن در مردان بیشتر دیده می شود و گفت: شیوع هموفیلی نوع A به میزان یک در هر 5000 تولد پسر است که دو سوم آنها علائم شدید را دارند.

به گفته وی، شیوع هموفیلی نوع B به میزان یک در هر 30 هزار تولد پسر است که 50 درصد آنها علائم شدید را دارند.

انواع بیماری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به انواع بیماری هموفیلی گفت: بر اساس نوع فاکتورهای انعقادی کاهش یافته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12هزار بیمار هموفیلی در ایران/ روش های درمانی در کشور

12هزار بیمار هموفیلی در ایران/ روش های درمانی در کشور