مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 05:152021-04-18اقتصادي

محلول پاشی هوایی 3000هکتار اراضی جنگلی زاگرس در آذربایجان غربی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از اجرای عملیات محلول پاشی هوایی، مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط، در سطح سه هزار هکتار اراضی جنگلی زاگرس در استان خبر داد.

- هادی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال های گذشته بر اثر وجود برخی کمبودها و مسائل طبیعی، درختان جنگلی استان در معرض خطر آفت جوانه خوار بلوط قرار گرفته بود، افزود: به منظور پیشگیری از آفت جوانه خوار بلوط در سطح سه هزار هکتار با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از عرصه های جنگلی زاگرس عملیات محلول پاشی هوایی اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات محلول پاشی برای صیانت از عرصه های جنگلی باید تداوم داشته باشد، ادامه داد: اقدامات باید ادامه دار باشد و با استفاده از توان علمی و تحقیقاتی بیش از گذشته اقدامات خود را برای حفاظت از جنگل ها و مبارزه با آفت های موجود گسترش و توسعه دهیم.

قاسمی با بیان اینکه این عملیات به مدت دو هفته با استفاده از دو فروند هواپیمای محلول پاس در جنگل های سردشت و پیرانشهر اجرا می شود، اضافه کرد: جنگل های استان که نقطه آغازین ناحیه رویشی جنگل های زاگرسی است که از مهمترین گونه های نادر طبیعی به شمار می روند و باید با روش های علمی و تحقیقاتی از این گونه های ارزشمند طبیعی به صورت مطلوب و بهینه؛ حفاظت و صیانت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محلول پاشی هوایی 3000هکتار اراضی جنگلی زاگرس در آذربایجان غربی

محلول پاشی هوایی 3000هکتار اراضی جنگلی زاگرس در آذربایجان غربی