مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:502021-04-18اقتصادي

سرمای بهاره به محصول پسته نی ریز وارد کرد


مدیر جهاد کشاورزی نی ریز با اشاره به وقوع سرمای بهاره در اواسط فروردین ماه در آن شهرستان، از وارد شدن خسارات سنگین به باغ های پسته براثر سرما خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی نی ریز با اشاره به وقوع سرمای بهاره در اواسط فروردین ماه در آن شهرستان، از وارد شدن خسارات سنگین به باغ های پسته براثر سرما خبر داد.

علیرضا بصیری یکشنبه 29 فروردین، در گفت و گو با خبرنگاران، حجم ریالی خسارات وارده سرمای بهاره به باغ ها و مزارع شهرستان نی ریز را بیش از 1200میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه نی ریز بالغ بر 25هزار هکتار سطح باغی و زراعی دارد، گفت: بر اثر سرمازدگی اخیر به طور میانگین خسارت 40 درصدی به باغ و خسارت 20 درصدی به زراعت این شهرستان وارد شده که عمده آن مربوط به محصول پسته با سطح زیر کشت 11هزار هکتار بوده است.

او همچنین خاطرنشان کرد: در سال زراعی جدید بیش از 55 درصد محصولات کشاورزی شهرستان با تلاش کارشناسان بیمه زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز تاکید کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات متعدد از جمله سرمازدگی، لازم است سایر بهره برداران نیز نسبت به این امر کوشا باشند تا زیان ناشی از آن را کاهش داده و از مزایای بیمه محصولات برخوردار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمای بهاره به محصول پسته نی ریز وارد کرد

سرمای بهاره به محصول پسته نی ریز وارد کرد