مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 04:452021-04-18فرهنگي

کتاب مساجد تاریخی همدان رونمایی شد


رییس حوزه هنری همدان از رونمایی کتاب «مساجد تاریخی همدان» تألیف زهرا پورشعبانیان بخشی از دانشنامه همدان خبر داد.

- سید محمدباقر حسینی سیر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه یکی دیگر از آثار دانشنامه همدان منتشر شده است اظهار کرد: کتاب مساجد تاریخی همدان تألیف زهرا پورشعبانیان بخشی از دانشنامه همدان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه در مجموع 186 مسجد در طی دوران اسلامی و به خصوص دوران معاصر در بافت شهری همدان ساخته شده است بیان کرد: در این کتاب بر اساس مدارک و گزارش های موجود باستان شناختی، 20 مسجد تاریخی که اصالت تاریخی خود را تا حدی حفظ کرده اند مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته اند.

رییس حوزه هنری همدان پژوهش این کتاب را دارای دو هدف اساسی دانست و افزود: بررسی مساجد به عنوان مهمترین ساختار معماری در فرهنگ تفکر اسلامی و همچنین بررسی تاریخ تحولات سازه ای در مساجد همدان اعم از مسائل طبیعی و انسانی مورد توجه و پژوهش قرار گرفته است.

وی کتاب مساجد تاریخی همدان را دارای سه فصل دانست و گفت: هدف فصل اول، بررسی جغرافیای تاریخی و شهری همدان در طول تاریخ است؛ فصل دوم به اصول طراحی مساجد متناسب با اقلیم در مناطق کوهستانی و کوهپایه های مرتفع پرداخته و فصل سوم شامل تحلیل ساختار معماری مساجد تاریخی شهر همدان و بررسی تحولا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب مساجد تاریخی همدان رونمایی شد

کتاب مساجد تاریخی همدان رونمایی شد