مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 15:102021-04-17بين الملل

دفاع بایدن از ژاپن با سلاح هسته ای!


دولت آمریکا بر عزم خود برای دفاع از ژاپن با سلاح هسته ای تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس بیانیه ای که کاخ سفید پس از مذاکرات سران آمریکا و ژاپن منتشر کرد، آمریکا بر عزم خود برای دفاع از ژاپن با استفاده از طیف گسترده ای از توانایی های خود، از جمله سلاح هسته ای بر اساس معاهده دو کشور درباره همکاری متقابل و تضمین های امنیتی تأکید کرد.

این سند، اساس قانونی برای اتحاد ژاپن و آمریکا است و در آن از جمله استفاده واشنگتن از سلاح های کشتار جمعی پیش بینی شده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید همچنین تأکید شده است که جو بایدن رییس جمهور آمریکا و یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن طرفدار صلح و ثبات در تنگه تایوان هستند.

در این سند آمده است: ما بر اهمیت صلح و ثبات در کل تنگه تایوان تأکید می کنیم و خواستار حل مسالمت آمیز درگیری ها در این تنگه هستیم.

همانطور که توسط خبرگزاری ژاپنی کیودو محاسبه شده، ذکر مستقیم تایوان در بیانیه مشترک رهبران دو کشور برای اولین بار در 52 سال گذشته ظاهر شده است.

آخرین بار چنین عبارتی در سندی به دنبال مذاکرات ایساکو ساتو نخست وزیر ژاپن و ریچارد نیکسون رییس جمهور آمریکا در سال 1969 به کار رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاع بایدن از ژاپن با سلاح هسته ای!

دفاع بایدن از ژاپن با سلاح هسته ای!