مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 14:302021-04-17بين الملل

سد النهضه «سد ویرانی»/ مهمترین تهدید تاریخی علیه مصر


محافل مصری با اشاره به اثرات مخرب سد النهضه برای این کشور از آن به عنوان سد ویرانی و مهمترین تهدید تاریخی علیه این کشور یاد کردند و خواستار اقدام سریع قبل از اینکه زمان از دست برود، - شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، محافل مصری همچنان نگران سدالنهضه و تاثیرات مخرب آن بر روی نیل هستند.

محمد نصر علام وزیر اسبق امور آبی مصر آنچه سد النهضه نامیده می شود را به سد ویرانی توصیف کرد و گفت که اتیوپی سد را احداث و آبگیری کرده و قصد راه اندازی آن بدون توافق با دو کشور دیگر یعنی سودان و مصر گرفته است.

وی با انتقاد از رویکرد منفعلانه مقامات قاهره در قبال سد النهضه افزود: آبگیری سد اتیوپی تاثیر زیادی بر سد العالی که حامی مصر از خشکسالی است و تامین کننده اصلی برق مصر است، دارد.

ایا زیانی بدتر از این هم می تواند وجود داشته باشد؟ وزیر اسبق امور آبی مصر تاکید کرد: اگر اتیوپی برنده این نزاع باشد اهانتی که به مصری ها خواهد شد برابر یا شاید بسیار بزرگتر از آنچه در سال 1967 رخ داد، خواهد بود.

وزیر اسبق امور آبی مصر تاکید کرد: اگر اتیوپی برنده این نزاع باشد اهانتی که به مصری ها خواهد شد برابر یا شاید بسیار بزرگتر از آنچه در سال 1967 رخ داد، خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد النهضه «سد ویرانی»/ مهمترین تهدید تاریخی علیه مصر

سد النهضه «سد ویرانی»/ مهمترین تهدید تاریخی علیه مصر