مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 14:202021-04-17اقتصادي

عمارت و قلعه تاریخی سالار محتشم خمین مرمت و بازسازی می شود


اراک--رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین از آغاز مرمت وباز سازی فاز اول «عمارت وقلعه تاریخی سالار محتشم» این شهرستان با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال خبر داد.

- اراک--رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین از آغاز مرمت وباز سازی فاز اول عمارت وقلعه تاریخی سالار محتشم این شهرستان با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، علی مشهدی با اشاره به اینکه عمارت و قلعه تاریخی سالار محتشم خمین از بناهای دوره قاجار به شمار می رود و در سال 1381 به شماره ثبت 5804 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است، افزود: عملیات بهسازی و مرمت دیواره های پشت بام عمارت و قلعه تاریخی سالار محتشم با هدف جلوگیری از نفوذ آب باران به گچ بری های ایوان در حال انجام است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین بیان کرد: در این عملیات در ورودی به داخل عمارت با هدف سهولت در دسترسی، حمل و نقل داخل عمارت و جابجایی اقلام و اشیای تاریخی حجیم و سنگین و دسترسی آسان خودروهای امدادی به ویژه آتش نشانی در مواقع اضطراری نیز نصب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمارت و قلعه تاریخی سالار محتشم خمین مرمت و بازسازی می شود

عمارت و قلعه تاریخی سالار محتشم خمین مرمت و بازسازی می شود