مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 08:452021-04-17اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از 12 هزار تن عسل از کندوهای مستقر در طبیعت خوی


مدیر جهاد کشاورزی خوی از استقرار 450 هزار تن کندوی زنبور عسل در طبیعت خوی خبر داد و گفت: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود میزان تولید عسل امسال در شهرستان خوی با 10 درصد افزایش به بیش از 12 هزارتن برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی علی اصغر امینی، اظهار داشت: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و طبیعت پرگل و گیاه، شهرستان خوی میزبان کندوهای زنبور عسل برای تولید عسل مرغوب می شود و شهرستان خوی با داشتن 458 هزار کندوی زنبور عسل قطب اول تولید عسل در کشورمان است.

وی از استقرار 458 هزار کندو عسل در دامان طبیعت شهر خوی خبر داد و گفت: برای تولید عسل مرغوب، کندوهای زنبور عسل در دل طبیعت پر گل و گیاه آذربایجان غربی و شهرستان خوی به عنوان قطب نخست تولید این محصول در استان مستقر می شود و از مجموع 458 هزار کندوی استقرار یافته 450 هزار کندو مدرن و مابقی بومی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی خوی افزود: با توجه به تراکم مناسب گل و گیاه در طبیعت شهرستان خوی و وجود مزارع آفتابگردان میزان برداشت عسل از هر کندوی مدرن این شهرستان 27کیلوکرم و کندوی بومی هفت کیلوگرم بود که این رقم در مقایسه با میانگین کشور 2 برابر بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از 12 هزار تن عسل از کندوهای مستقر در طبیعت خوی

پیش بینی برداشت بیش از 12 هزار تن عسل از کندوهای مستقر در طبیعت خوی